مقاصد گردشگری خارجی

با زیباترین آبشارهای سوییس آشنا شوید!

سوئیس طبیعتی شگفت انگیز دارد و آبشارهای سوئیس از مهمترین جاذبه‌های طبیعی سوئیس هستند که سالانه میلیون‌ها نفر را به به سفر به سوئیس ترغیب می‌کنند.
سوئیس به دلیل موقعیت کوهستانی و قرار گرفتن در دامنه رشته کوه آلپ، رودهای متعددی دارد و همین باعث شده تا آبشارهای سوییس نیز در سرتاسر این کشور پراکنده باشند. آبشارهای سوئیس بسیار زیبا و جذاب هستند و از جمله مهمترین جاذبه‌های گردشگری برای افرادی هستند که به سوئیس سفر کرده‌اند.
اگر تا انتهای این مقاله همراه ما باشید، شما را با زیباترین آبشارهای سوئیس آشنا خواهیم کرد.

آبشار استاباخ (Staubbach)

آبشار استابــاخ که در مرکــز سوئیــس و منطقـه Bernese Oberland واقع شده است. با ۳۰۰ متر ارتفاع یکی از بلندترین و زیباترین آبشارهای سوئیس به شمار می‌رود.
ایــن آبشـــار بــر فراز روستـــای Lauterbrunnen قرار گرفتــه است و بـه دلیــل منظــره جذابــی که ایجـاد می‌کند، این روستا را به یکی از زیباترین روستاهای سوئیس تبدیل کرده‌ است. البته باید بدانید آبشــار استابـــاخ تنهــا یـکـی از ۷۲ آبشاری است که در این درّه قـرار گرفته است و بخاطر نزدیکــی به قلــه یونگفراو (Jungfrau)، یکی از مهمترین جاهای دیدنـی سوئیس باشد.

آبشار انگستلیگن (Engstligen)

یکی دیگر از آبشارهای سوئیس که بازدید از آن را به شما توصیه می‌کنیم، آبشار انگستلیگن است که دومین آبشار بزرگ سوئیس به شمار می‌رود. در واقع این آبشار از دو آبشار پشت سر هم تشکیل می‌شود که با نام‌های آبشار انگستلیگن ۱ و انگستلیگن ۲ شناخته می‌شوند و به ترتیب ۹۷ و ۱۶۵ متر ارتفاع دارند.
این آبشار زیبا در نزدیکی روستای Adelboden در کانتون برن قرار گرفته است و با طی مسیری یک ساعته از شهر برن، می‌توانید خود را به آن برسانید از فاصله‌ای بسیار نزدیک، زیبایی و عظمت آن را تماشا کنید.

آبشار راخنباخ (Reichenbach)

اما در میان آبشارهای سوئیس، یک آبشار هست که به شدت در بین طرفداران داستان‌های پلیسی شهرت دارد. آبشار راخنباخ در واقع مجموعه‌ای از ۷ آبشار مختلف است که مجموعا ۲۵۰ متر ارتفاع دارند و دلیل اصلی شهرت آن‌ها این است که در داستان‌های شرلوک هلمز این آبشار محل درگیری نهایی شرلوک هلمز و پرفسور موریارتی و کشته شدن شرلوک هلمز است.
این آبشار هم در کانتون برن واقع شده است و فاصله کمی با روستای گردشگری و زیبای گریندلوالد (Grindelwald) دارد و در کمتر از یک ساعت می‌توانید به دیدن این آبشار بروید.

آبشار تروملباخ (Trümmelbach)

تصور ما از آبشار، کوه بلندی است که آب از فراز آن به پایین سرازیر می‌شود. اما نوع خاصی از آبشار وجود دارد که به آن آبشار زیرزمینی (subterranean) می‌گویند. جالب است بدانید که بزرگترین آبشار زیرزمینی اروپا در سوئیس و کانتون برن واقع شده است.
این آبشار ده طبقه که یخ‌های یخچال یونگفراو را با سرعت ۲۰ هزار لیتر در ثانیه به دره Lauterbrunnen می‌ریزد. یکی از زیباترین آبشارهای سوئیس است و بازدید از آن می‌تواند تجربه‌ای شگفت انگیز برای شما باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *